Виявляється, звичний повноприводний автомобіль, а якщо офіційно – автомобіль підвищеної прохідності, – з'явився як технічний експеримент. Його історія почалася з винаходу повного приводу більше сотні років тому.
Спочатку мета стояла в підкоренні бездоріжжя – дістатися туди, куди раніше не ступала нога людини, та несподівано повний привод ефективно проявив себе в перегонах. А потім перетворився на помічника на будь-якій дорозі.
Ось кілька фактів з історії:
- 1903 рік – перший автомобіль для перегонів із системою 4х4;
- 1907 рік – перший пасажирський повноприводний автомобіль;
- 1930 рік – повноприводний автомобіль з міжосьовим та міжколесними диференціалами;
- 1934 рік – компанія Mitsubishi створила перші повноприводні машини в Японії;
- 1966 рік – дорожня модель з 4х4, фрикційними муфтами і ABS;
- 1980 рік – вдосконалення конструкції для широкого використання в цивільних машинах;
- 1992 рік – технологічна повноприводна трансмісія Mitsubishi Super Select.
Десятиліття технічної еволюції дозволили повному приводу «опуститися» до рівня повсякденності та перетворитися на важливий елемент оснащення. Будь-який новий автомобіль в Україні з трансмісією 4х4 – це і мода, і необхідність. Водночас йдеться не лише про засніжені міські дороги або «прикрашені» мокрим в'язким брудом сільські напрямки, що наводять жах на будь-якого водія моноприводної машини.
Кожен, хто підбирає новий автомобіль, планує отримати в користування сучасний транспортний засіб, що відповідатиме певним вимогам. На цьому тлі інтелектуальні системи повного приводу сьогодні здатні творити дива:
- розподіляти крутний момент між осями;
- регулювати потоки потужності для кожного колеса;
- забезпечувати надійне зчеплення на мокрому асфальті, піску і бруду, щебені й розбитих заміських дорогах.
Таким чином, покупець отримує машину, що забезпечує надійну керованість, прогнозовану поведінку на дорозі за будь-якої погоди та безпеку – найціннішу характеристику будь-якого сучасного автомобіля.
Система 4х4 відповідає за впевнений та безпечний хід у повсякденних умовах, однак будь-який позашляховик Mitsubishi додатково продемонструє дивовижні можливості за межами доріг.
Через збільшену вагу автомобіля, подвоєння кількості ведучих колес і високу енергоозброєність підвищена витрата пального вважається головним недоліком трансмісії 4х4. Однак це не суттєве упущення, адже сучасні повноприводні системи функціонують набагато ефективніше за рахунок мінімальних енерговитрат під час пробуксовування на слизьких або крихких поверхнях. Таким чином, покращене зчеплення з покриттям призводить до раціональних витрат пального в порівнянні з моноприводним автомобілем.